torsdag 14 februari 2013

Vårpiff i köket med känslan av sol och värme

För att stilla mitt behov
som jag har nu efter
växter, sol & värme
så planterar jag in detaljer i inredningen som utstrålar detta.
Trädetaljer, levande blommor, varma metaller, färger och motiv i textilier.









KÖKET








Dessa färger och saker har jag i fönstret ovan diskbänken, där är jag ganska ofta :) Så jag påverkas av de saker som står i fönstret. Nu passar det perfekt med härligt gröna glas och levande mini orkideér ...



... och en liten Buddha för harmonin:)








Vissa saker hänger alltid med eftersom de har så stort affektionsvärde. Dessa salt och pepparkar i trä (ej lika oranga i verkligheten) stod på gammel mormors och morfars köksbord, nu står de alltid framme hos mig:)


















Eftersom köksbordets yta är hård och kall är det fint att blanda upp med varma detaljer i rotting, trä och varm metall.   


Önskar dig en underbar Dag <3

Kram Jane








Inga kommentarer: