onsdag 27 mars 2013

Förändring ...

Nu har jag äntligen funnit kraft och energi,
för att ta tag i de förändringar jag vill göra i mitt liv.
 Har pratat och processat med mig själv ett bra tag
 innan jag nu äntligen laddat upp och tagit tag i det.
 Så många val och inriktningar.




Ska utveckla företaget genom att erbjuda 
stylist och dekoratör tjänst :)
Kommer att ta på mig uppdrag med sådant som ni vill ha hjälp med.
Tips och råd:)
 Har alltid fått höra av vänner och släkt att jag ska göra detta. 
Mina väninnor pushar mig och säger att jag ska erbjuda denna tjänst reda nu
 eftersom de tycker att jag kan och har känsla för detta. 
Men jag känner för min egen skull att jag vill ha en 
dekoration/stylist - kurs/utbildning i bakfickan. 
Så det är det dags för nu!!!
Det ska bli fantastiskt roligt
att förkovra sig i detta och utveckla denna sida.

Jag vill läsa på distans och nätet erbjuder flera
 utbildningar/kurser som låter fantastiska.
 Försöker ta reda på vilka som är bra, 
vilka "finns" på riktigt och där certifikatet/ intyget är något värt.
 Lättare sagt än gjort, har kollat med flera instanser i vårt system, 
 ingen har kunnat svara på mina frågor om nätet och utbildningar. 
De skickar mig vidare till nästa
som tycker att den förra skulle ha kunnat detta. 
Ska forska vidare under dagen:)
Har ni några erfarenheter/tips kring detta 
tages de tacksamt emot!!!




Jag längtar efter arbetskamrater :)
Jag älskar det jag skapat under de senaste två åren, 
min webbshop, inspirationsblogg, 
den fysiska butiken och Afternoon tea bokningarna. 
Jag lägger ner all min energi, kreativitet och känsla i detta 
(förutom familj och vänner tiden; ).
Som egenföretagare kan du lätt arbeta dygnet runt. 
När jag dessutom har företaget hemma 
faller jag lätt i fällan att tvätta och plocka när jag springer runt. 
Alltid tillgänglig för familjen. Både plus och minus. 
Härligt som mamma att finnas tillgänglig,
 men inte så bra för Jane som vill fokusera på arbetet och blir avbruten. 
Det är även väldigt ensamt att driva ett företag helt själv, 
det är så roligt och utvecklande
att ha någon att bolla idéer och beslut med.




Så nu har jag lagt upp följande plan :)
 (har haft flera, men efter många timmars beslutsångest valt denna väg)
Ut och jobba med arbetskompisar, läsa på distans inom dekoratör/stylist,
driva min webbshop,
den fysiska butiken och Afternoon tea efter bokningar.
Detta känns rätt och härligt, 
allrahelst nu när jag bestämt mig och tagit tag i det.


Massor av Kramar! 
Jane

Inga kommentarer: