måndag 29 juni 2015

Gör din egen lampa...

...med "gröna blom stänglar"
 som följer med 
när du inhandlar slingerväxter.
Hade några liggandes hemma
 i gömmorna ;)




Sydd utav tygbitar från IKEA,
som du fyndar i stuvbits korgen 
på fyndhörnan.
Där du får fylla en påse proppfull
 med tyg för 99kr.
Jag proppade fullt 
med kraftigare vitt tyg. 

Dessa tygbitar räckte långt,
lampan, nya tyger på ute dynorna,
dukar mm.

Lampan gjorde jag av en lampskärm
 som var ett loppisfynd 
(den naturfärgade delen).
Vände den upp och ner 
och byggde sedan vidare 
med gröna blomstänglar,
som är en typ av inklädd 
tjock böjbar ståltråd.

Dessa är superlätta att forma till som du vill.

Formade till den som jag ville ha den.
Har du ingen lampskärm så formar du lätt 
till en form med "blomstänglarna".

Eftersom "blomstänglarna"
jag hade liggandes var gröna,
hängde jag upp den på torkvindan och spraymålade den vit.
Eftersom jag inte ville att det gröna skelettet skulle skina igenom tyget.

Efter detta satte jag på tygbitar
 tillklippta på ett ungefär,
nålade fast dem, 
klippte bort överflödigt tyg.
Sydde för hand fast tyget.

Själva hängaren/ kroken 
klädde jag in med tygremsor 
av samma tyg. 

SLÄPP LÖS DIN KREATIVITET 
OCH FORMA DIN EGEN LAMPA :)
Mejla gärna en bild på din lampa!

 

Inga kommentarer: