torsdag 17 december 2015

Ny "tv bänk"...

...har det blivit i höst.
Blev så less på vår vita tv-bänk.
I mina inredningsuppdrag hos min fina kunder 
släpper jag lös all kreativitet och profession, 
fixar till det lilla extra i deras hem.



FÖRE & EFTER


Kom på att jag glömmer bort 
mitt eget emellanåt ;)
Jag ville ha en enhetlig lösning utan hängande, synliga sladdar.
Använde en idé jag skapade hos en kund.
En öppenspis utan skorsten under tv:n.
Denna bidrar även med en hög mysfaktor. 






Jag valde att investera en svart 
eftersom jag ville att allt 
ska smälta in och bli enhetligt.
Öppenspisen hittade jag hos Ellos
 efter att ha kollat runt på nätet.
Superlätt att montera ihop.
Min tanke var att jag skulle bygga
 min egen design som
 jag hade i huvudet och ritat ner.
Men efter överläggning här hemma 
och med vänner 
som kan detta med att bygga 
insåg jag att det var lättare och billigare att köpa en färdig modell att elda i.






Så nu är den installerad 
sen några månader tillbaka,
och tv:n som är svart passar som en smäck.
Jag valde att måla väggen bakom mattsvart
 i samma ton som öppenspisen.
Min man var mycket skeptisk,
 men han blev supernöjd.
Nu vill han dessutom måla fler väggar svarta...vi får väl se 
hur det blir med det ;)












2 kommentarer:

Sweet Pea sa...

Så fint du har. Jag önskar jag hade "inredningstänk". Och vilken fin tävling du har som dras den 23:e. Lycklig är den som vinner den.
Massor med kramar till dig.
Petra

helandehem sa...

Tusen tack för dina gulliga ord Petra!
Kram på dig/ Jane